Skoleforsker: "Hvis man forestiller sig, at skolehistorien er en udvikling mod det stadig bedre, tager man fejl"
Historiker Ning de Coninck-Smith ser tilbage på sin egen skoletid, på nutidens skole og på fremtidens skole. Hun var én af flere forskere, der debatterede skolens historie på årets uddannelsespolitiske folkemøde i Nørre Nissum.
![Ning de Coninck-Smith, Jens Erik Christensen og Ane Qvortrup deltog torsdag på Uddannelsesdebatten i en talk med Adam Holm om den uddannelsespolitiske historie i Danmark.](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.dk/images/article/273913/115435.jpg)
![Ella Hjalmsrud Jørgensen](https://www.altinget.dk/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.dk/images/Writers/5520-ella-hjalmsrud-joergensen-2-48.jpg)
Ella Hjalmsrud Jørgensen
JournalistNår man kommer ind i en skole i dag, er det første man møder, at alle børnenes ting og sager ligger og flyder, og der lugter af madkasser og frugt
Ning de Coninck-Smith
Skoleforsker og professor, DPU
På sidste uges folkemøde Uddannelsesdebatten i Nørre Nissum var den uddannelsespolitiske historie på programmet.
Og på grundskoleområdet var det Ning de Coninck-Smith, der gav sit besyv. Hun er historiker med speciale i blandt andet skolens og barndommens historie og professor ved DPU.