Mere end nogensinde skal vi tage vores børns brug af digitale teknologier alvorligt. Derfor bør teknologiforståelse være et selvstændigt, obligatorisk fag og ikke blot et valgfag, som regeringen foreslår, skriver fire uddannelsesledere.
De er de færreste lærere, som får lov at videreuddanne sig, og dem, der gør, får ikke tid nok. Derfor er der ikke brug for nye uddannelser, men for en ændring af systemet, skriver Jesper Bruun, Karina Magnussøn Andresen og Nina Waaddegaard.
Matematik i gymnasiet skal atter granskes. Mon ikke, at den nye ekspertgruppe vil konkludere det samme som tidligere: At eleverne mangler basale matematikfærdigheder er for svage, at computeren påvirker undervisningen negativt, og at pensum er for omfattende, skriver Mikael Busch.
Tirsdag modtog 31-årige Laura Alessandretti og 36-årige Andreas Bjerre-Nielsen Tietgenprisen for deres forskning indenfor henholdsvis bevægelsesmønstre under coronapandemien og uddannelsespolitik.
Toggle ads