Hjemmeværnet opruster på rekruttering og branding

En ny frivilligvirkelighed og flere opgaver kræver flere frivillige. De skal findes blandt andet ved at gøre det endnu tydeligere, at Hjemmeværnet først og fremmest er frivillige soldater - ikke primært nogen, der dirigerer trafik til cykelløb og koncerter.

Hjemmeværnet skal opruste - dog ikke med Kronprinsesse Mary, som her ses i forbindelse med udnævnelsen til major i maj 2023, men med flere frivillige. Det fortæller Hjemmeværnets civile chef, den kommitterede Torsten Schack Pedersen, som ses i jakksæt bagved generalmajor Jens Garly.
Hjemmeværnet skal opruste - dog ikke med Kronprinsesse Mary, som her ses i forbindelse med udnævnelsen til major i maj 2023, men med flere frivillige. Det fortæller Hjemmeværnets civile chef, den kommitterede Torsten Schack Pedersen, som ses i jakksæt bagved generalmajor Jens Garly.Foto: Emil Nicolai Helms/Ritzau Scanpix
Gitte Skotby-Young Ballenstedt

Fremover vil der formentlig ikke blive uddelt lige så mange medaljer for 25 års tro tjeneste i Hjemmeværnet, som der gør i dag.

Sådan kunne man lidt kækt opsummere den udvikling hos frivillige som Torsten Schack Pedersen, kommitteret for Hjemmeværnet, ser.

Det er samtidig en del af baggrunden for, at Hjemmeværnet i starten af august måned slog et job op som chef for kommunikation, rekruttering og branding.

Altinget logoCivilsamfund
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget civilsamfund kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00