Ingen genveje til bæredygtige partnerskaber mellem civilsamfundsorganisationer og virksomheder
Vil partnerskaber mellem civilsamfund og virksomheder i fremtiden blive et ’must have’, når den årlige CSR-rapportering kommer til at spille en større rolle for virksomheder i Danmark og resten af EU? Og måske nok så interessant; kan danske ngo’er levere dét, der skal til, for at virksomhederne vil bruge ressourcer på at opbygge langvarige, værdifulde partnerskaber? En ny bog kan hjælpe dem et stykke hen ad vejen med at blive det.
Ann Leistiko
Direktør, Lungeforeningen, formand for IsobroPrivate partnerskaber mellem ngo’er og virksomheder er et område i udvikling med stigende interesse hos både de danske virksomheder og civilorganisationerne. Den stigende interesse tager blandt andet afsæt i FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling, der har skabt en platform og potentiale for gensidig værdiskabelse mellem ngo’erne og virksomhederne.
Med ’Parat til private partnerskaber’ får civilsamfundet og private virksomheder en guide og en håndsrækning til at opbygge stærke og gensidigt værdiskabende partnerskaber.