Kampagnedagbog fra nye kandidater: Fedt med opbakning fra topprofiler og at mennesker, man ikke kender, siger, "du får min stemme"

Valgplakater, SoMe-strategier og debatmøder er ikke hverdagskost for den del af kandidaterne til EU-valget, som er nye i politik og på mange måder selvlærte. Her kan du følge to af dem på en kampagnedag. 

Både Dea Kehler (tv) og Pia Lieberknecht (th) har som førstegangskandidater måttet kombinere valgkampagne med fuldtidsjob. Torsdag i sidste uge havde de dog begge fri til at kunne overvære et debatarrangement med udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M) og efterfølgende få en snak med den erfarne partileder og -stifter.
Både Dea Kehler (tv) og Pia Lieberknecht (th) har som førstegangskandidater måttet kombinere valgkampagne med fuldtidsjob. Torsdag i sidste uge havde de dog begge fri til at kunne overvære et debatarrangement med udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M) og efterfølgende få en snak med den erfarne partileder og -stifter.

Fortalt til Gitte Skotby-Young Ballenstedt 

Torsdag 23. maj

Jeg startede med at skrive en opdatering til Facebook. I forbindelse med EU-valget har jeg ændret både profilbillede og tekst, og det er ret nyt for mig. Jeg bruger selv LinkedIn og har ikke aktivt brugt Facebook, så det er en stor ting, og jeg er stadig ved at finde ud af hvor lidt og hvor meget man kan og skal. Jeg er nået frem til, at det nok nærmest er umuligt ikke at bruge SoMe i en valgkamp, men egentlig er jeg nok helst fri. Alligevel er det dejligt, når folk kommer med positive og opmuntrende kommentarer. Jeg var færdig med opdateringen omkring klokken 10.

Altinget logoCivilsamfund
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget civilsamfund kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00