Se top ti: Danske ngo’er poster fortsat millioner i facebookannoncer

De amerikanske tech-giganters dominans på det danske reklamemarked har bidt sig fast. Den tendens sætter fortsat spor hos de danske ngo’er, der hvert år bruger millioner af kroner på Facebookannoncer. Her får du listen over, hvem der bruger flest penge på digital markedsføring på den populære platform.

Både Røde Kors og DRC Dansk Flygtningehjælp er på top ti-listen over de ngo'er, der fra 2019-2023 har brugt flest annoncekroner på Facebook. Her ses generalsekretærerne fra de to organisationer, Anders Ladekarl og Charlotte Slente.
Både Røde Kors og DRC Dansk Flygtningehjælp er på top ti-listen over de ngo'er, der fra 2019-2023 har brugt flest annoncekroner på Facebook. Her ses generalsekretærerne fra de to organisationer, Anders Ladekarl og Charlotte Slente.Foto: Emil Nicolai Helms/Ritzau Scanpix

 

Synes du, dit SoMe-feed i stigende grad svømmer over med billeder af sultende børn, dyr i ynkelig forfatning og ofre for krige og naturkatastrofer? Ofte med en velgørende, indsamlende organisation som afsender.

Så er det ikke så underligt, for danske ngo’ers voksende forbrug på facebookannoncering har været en trend de seneste år. Og stigningen fortsætter.

Altinget logoCivilsamfund
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget civilsamfund kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00