Ti indsamlingstendenser, du skal holde øje med i 2022

Både på det digitale og det analoge område vil der ske ting og sager og markante nybrud i det kommende år. Det spår Christian Sophus Ehlers, som er ekspert i fundraising, kommunikation og markedsføring hos ngo’er og medlemsorganisationer

Foto: Privat
Gitte Skotby-Young Ballenstedt

Krystalkugler er populære omkring nytår – det gælder også for civilsamfundsorganisationer, som hver dag er i konkurrence med hinanden og sidste års resultater om opmærksomhed, medlemmer, frivillige og penge til netop deres gode sag.

Som indsamlende eller fonds- og bevillingsstøttet organisation kan det være nyttigt at kende konkurrentens næste træk eller måske endda selv være først med et træk, der kan give et forspring. Også selvom der som bekendt ikke er konkurrence om problemer, der skal løses.

Christian Sophus Ehlers er selvstændig konsulent, men har mange års erfaring fra både små og store organisationer med blandt andet markedsføring, kommunikation, kampagne, medlemshvervning og fundraising. Her er hans bud på 10 tendenser, vi vil se mere til fra 2022: 

Altinget logoCivilsamfund
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget civilsamfund kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00