Landbruget står bag klimamærke-anbefalinger, men savner fokus på virksomhederne: ”Man får det ikke altid helt, som man gerne vil have det”

Landbrug & Fødevarer ser både ”roser og tidsler” i anbefalingerne til det nye klimamærke. Der har været et for tungt fokus på forbrugerne, mener erhvervsorganisationen, der nu håber, at regeringen forholder sig kritisk til arbejdsgruppens rapport.

Landbruget står bag anbefalingerne til det nye klimamærke, selvom resultatet ikke blev, som erhvervet havde ønsket, siger klimadirektør i Landbrug & Fødevarer Niels Peter Nørring. 
Landbruget står bag anbefalingerne til det nye klimamærke, selvom resultatet ikke blev, som erhvervet havde ønsket, siger klimadirektør i Landbrug & Fødevarer Niels Peter Nørring. Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Andreas Arp

Klimamærkets arbejdsgruppe har leveret en ”fornuftig rapport”, der dog ”har sine mangler”.

Anbefalingerne skal derfor også behandles kritisk af politikerne, hvis det kommende klimamærke på fødevarer skal blive en succes.

Det har været meget tungt på forbrugerdelen, men nu må vi så arbejde videre med at sikre, at mærket også bliver en driver for virksomhederne.

Niels Peter Nørring
Klimadirektør, Landbrug & Fødevarer

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00