To af Danmarks største dagligvarekoncerner sætter for første gang CO2-reduktionsmål

Købsmandskoncernen Dagrofa vil reducere CO2-udledningen fra egen drift med 20 procent inden udgangen af 2024. Salling Group sætter mål om 50 procents reduktion i 2030 og har samtidig tilmeldt sig anerkendt klimastandard for virksomheder.  

"For os handler det om at sætte et realiserbart mål," siger CSR-chef i Dagrofa, Henrik Bernhard Johannsen. Købmandskoncernen vil skære en femtedel af sine udledninger på tre år. Her besøger han Meny i Rødovre Centrum.
"For os handler det om at sætte et realiserbart mål," siger CSR-chef i Dagrofa, Henrik Bernhard Johannsen. Købmandskoncernen vil skære en femtedel af sine udledninger på tre år. Her besøger han Meny i Rødovre Centrum.Foto: Arthur Cammelbeeck/Altinget
Rasmus Raun Westh

Et spøgelse går gennem dagligvarebranchen – et bæredygtigt spøgelse.

Noget tid efter konkurrenten COOP er Salling Group og Dagrofa, Danmarks henholdsvis største og tredjestørste dagligvarekoncern, klar med CO2-reduktionsmål.

Inden 2030 skal Salling Group, der blandt andet ejer Netto, Føtex og Bilka, have reduceret sin udledning med 50 procent.

Altinget logoFødevarer
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget fødevarer kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00