Anders Bondo rystet over KL

SKOLEN: Lærerne bør bruge mere tid på at undervise, genlød det i Aarhus i en debat, som lærerne selv ikke måtte deltage i. Se fem pointer fra debatten om lærernes arbejdstid og læs modsvarene, der ikke kom frem under Kommunaløkonomisk Forum.
Foto: Pressefoto

Hvis man ikke går ned og påpeger, hvad man ikke vil have, hvis man vil have mere undervisning, så er sådan et synspunkt fuldstændig ligegyldigt.

Anders Bondo Christensen
Formand, Danmarks Lærerforening

Konferencieren tog ordet en halv time inde i den første plenumdebat.

På scenen stod en KL-konsulent, en borgmester, en skolechef og en professor og diskuterede, hvad lærerne i den danske folkeskole bruger arbejdsdagen på.

”Ja …” sagde DR’s politiske redaktør Ask Rostrup, der fungerede som ordstyrer:

Altinget logoKommunal
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget kommunal kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00