Krydstogtskibe udleder meget mere CO2 per passager end både fly, biler og ophold på hotel. Derfor skal vi stille krav til, at krydstogtskibe mindsker deres CO2-udslip. Det vil tvinge branchen til nytænkning og gradvist at få udfaset de mest ineffektive skibe til gavn for miljøet, skriver Hans Otto Kristensen.
EU-revisorer dumper målsætninger om at skalere voldsomt op for den europæiske produktion af grøn brint inden 2030. Eksperter kalder ligeledes målene urealistiske, mens minister mener, at der er for meget fokus på mål.
Europa har overtaget USA's plads som verdens største kokainmarked, siger EU. Løsningen kræver en indsats, der involverer alle, også toldmyndigheder og politi. EU's kommende køreplan kan dog vise sig at komme for sent, skriver Gitte Lillelund Bech.
Altinget Maritim lægger godt fra debatland med de to erfarne profiler i form af Hans Otto Kristensen og Gitte Lillelund Bech. De vil jævnligt levere bidrag til nichens opinionssider dette efterår som faste kommentarskribenter.
Toggle ads