Advice i rekord på top- og bundlinje i 2017

REGNSKAB: Endnu et PR- og kommunikationsselskab har aflagt et flot regnskab: Advice kom ud af 2017 med overskud på 15,5 mio.

Det strømmer ud med 2017-regnskaber fra Danmarks kommunikationsbureauer i disse dage, og det ene overgår det andet i fremgang og overskud. Det vidner om et stort behov for kommunikationsløsninger fra bl.a. den politiske verdens mange aktører.

Advice, Ledelses- og Kommunikationsrådgivning A/S er seneste bevis på, hvor godt det går. Selskabet slår rekord på både sin top- og bundlinje, altså omsætning og overskud.

Årets udbytte udgør da også i alt 12 mio. kr.

Advice omsatte i 2017 for 120 mio. mod 113 året før. Resultatet før skat blev hele 15,5 mio. kr. mod 13,7 året før – det udløser en selskabsskat på 3,9 mio. kr. til den sultne statskasse. Det er 36.800 kr. for hver af de 106 ansatte i 2017 (årsværk). I øvrigt én ansat mindre end året før.

Selskabet, der er stiftet i 1997 af Jesper Højberg Christensen, har en bestyrelse bestående af Nicolaj Vang Jessen (formand), Jesper Højberg Christensen, Anja Thrane og Mads Twomey-Madsen.

Direktionen består af Espen Saxtoft Højlund, Mikkel Welling Havelund og Ralf Jakob Lodberg Martens, som tilsammen i 2017 fik et vederlag på ca. 4,5 mio. kr.

Optimisme
Ledelseseberetningen er selvsagt optimistisk:

"Advice A/S er et digitalt kommunikations- og reklamebureau. Ved udgangen af året var vi ca. 95 rådgivere, der arbejder med digitalt servicedesign og integrerede kommunikations- og marketingløsninger. (...)

Særligt vores digitale forretning er vækstet markant i 2017, hvor vi nu har udvidet vores kapacitet til både at designe, udvikle og lede den tekniske implementering af komplekse digitale løsninger.

Vi har desuden mandet markant op i forhold til at kunne rådgive og udvikle løsninger i hele det digitale marketing-økosystem.

Endelig har vi etableret vores egen selvstændige filmproduktions-enhed, så vi endnu mere sømløst kan håndtere filmproduktion fra de hurtige lette produktioner til de store hero-produktioner for vores kunder. (...)

Vi oplever en stigende efterspørgsel efter at levere service- og kommunikationsløsninger, der hjælper vores kunder til reelt at bidrage med værdi også gennem deres kommunikation og services.

Det kræver i stigende grad, at vi som rådgivere evner at omsætte en dynamisk datadrevet forståelse af modtagerne og omverdenen til værdiskabende content leveret sømløst på tværs af kanaler og digitale platforme.

Med en stærk arv fra både PR, reklame og den digitale verden formår vi om nogen at tale ind i netop dette behov for dyb sammenhæng og relevans. Vi forventer derfor fortsat fornuftig organisk vækst på 10-15 % på toplinjen og en yderligere styrket bundlinje."

Kunder og kompetencer
På sin hjemmeside opregner Advice sine kompetencer:

Marketing & Campaigning
Digital & Mobile
Social Media
Public Affairs
Public Relations
Film Production
Creative & Design
Data & Insight
Branding
Customer Experience

Blandt kunderne nævnes:

Sundhedsstyrelsen
Spar Nord
Akademikernes A-kasse
Royal Unibrew
YouSee

Forrige artikel EU bliver afpresset af Trump, udfordret af Erdogan og rystet af Putin EU bliver afpresset af Trump, udfordret af Erdogan og rystet af Putin Næste artikel Retssag i Randers kan ramme balladeramt byråd i Slagelse Retssag i Randers kan ramme balladeramt byråd i Slagelse
Coronakrisen udskyder COP26-klimatopmødet

Coronakrisen udskyder COP26-klimatopmødet

UDSKUDT: Årets store FN-klimatopmøde, der skulle finde sted i den skotske by Glasgow til november, bliver udskudt til 2021 på grund af coronaudbruddet. Det oplyser den britiske regering onsdag aften.