Klima sikrer vækst og overskud hos Lead Agency

REGNSKAB: Med en omsætning på 39 millioner kroner og et udbytte på 2,7 millioner kroner – svarende til årets resultat – leverer Lead Agency A/S et "meget tilfredsstillende" resultat for 2019 efter satsning på rådgivning om bæredygtighed. Ny vækst og forretning i kikkerten. To ny partnere indtrådt.

Direktør, journalist Søren Kaster, Hellerup, ejer 50 procent af Lead Agency.
Direktør, journalist Søren Kaster, Hellerup, ejer 50 procent af Lead Agency.Foto: Leadagency.dk
Rasmus Nielsen

Public affairs- og kommunikationsbureauet Lead Agency på Nørrebro i København kan med sit årsregnskab for 2019 levere endnu et fremgangsrigt resultat.
 
Omsætningen på 39 millioner kroner er cirka 5 millioner kroner mere end året før – og udbyttet på 2,7 millioner kroner svarer til det samlede resultat for året på 2,7 millioner kroner. Dette er lige godt en fordobling af resultatet i forhold til 2018. Til trods for fremgangen beskæftigede selskabet med 27 årsværk tre medarbejdere mindre end i 2018.

Regnskabet viser en samlet egenkapital på 6,5 millioner kroner – et lille fald i forhold til sidste års regnskab, hvor egenkapitalen lå på 6,8 millioner kroner.

I spidsen for bestyrelsen står bestyrelsesformand Thomas Ladefoged. I ledelsesberetningen for 2019-regnskabet hedder det blandt andet:

"Selskabets formål er at drive konsulentvirksomhed inden for strategisk planlægning og anden hermed beslægtet virksomhed. Resultatet for 2019 er meget tilfredsstillende. Der har været fornyet vækst på toplinjen, og indtjeningen er mere end fordoblet i forhold til 2018, som i forvejen var et rekordresultat for Lead.

Et markant voksende forretningsområde for Lead i 2019 har været rådgivning af kunder om kommunikation og positionering i forhold til bæredygtig adfærd og bæredygtighedsinitiativer. Der har givet erfaring og kompetencer, som forventes at føre til endnu flere opgaver i 2020. Samtidigt er det målet både at konsolidere og udbygge flere andre forretningsområder. Forventningen er derfor et 2020 med yderligere forbedring af omsætning og resultat."

Leads revisor, Roesgaard & Partners Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, har ikke haft nogen anmærkninger til regnskabet. 

To nye medejere
Den forhenværende radio- og tv-vært journalist Søren Kaster er direktør for Lead og ejer 50 procent af aktieselskabet. I en pressemeddelelse ved dagens regnskabsaflæggelse oplyser Søren Kaster, at Amalie Gaardbo og Farshad Shirmohammadi er trådt ind som nye partnere.

De er hentet i egne rækker: Amalie Gaardbo har siden 2011 har været kommunikationsrådgiver, og Farshad Shirmohammadi har siden 2017 været Lead Agencys CFO (økonomichef). 

"Amalie og Farshad har længe været oplagte kandidater til at blive en del af partnergruppen, og jeg er enormt glad for og stolt over, at vi nu har realiseret det fælles ønske," siger Søren Kaster.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Søren Kaster

Stifter, Lead Agency
journalist (DJH 1980), Harward Business School 2017

0:000:00