Venstre får nyt logo

LOGO: Med et nyt logo og brand gør Venstre allerede nu klar til det kommende folketingsvalg. Det nye logo skal signalere modernitet, troværdighed og ansvarlighed.
Venstres nye logo kommer i  tre farver.
Venstres nye logo kommer i tre farver. Foto: Venstre
Anne Justesen

Et moderne arbejderparti i Danmark. Det vil Venstre gerne signalere med sit nye logo.

"Der er ikke nogen tvivl om, at Venstre står stærkt på værdier som troværdighed, ansvarlighed og modernitet. Og det er nogle af de grundlæggende værdier, som logoet og den nye brandstrategi skal signalere," siger Venstres partisekretær, Claus Søgaard-Richter. 

Det nye logo er en del af en større brand-strategi, og partiet får også ny hjemmeside, foldere, pjecer, valgmateriale osv. Det hele sker som en forberedelse til det næste folketingsvalg, som falder senest i 2015. 

"Tiden er inde til at forberede sig til næste folketingsvalg, så vi er ude i god tid med en strategi og plan for det arbejde. En af de ting, vi kigger på, er vores brand og identitet, og vi har fundet anledning til at justere lidt i vores farver og logo," siger Claus Søgaard-Richter.

Claus Søgaard-Richter mener, at det nye logo viser, at Venstre er et bredt parti med plads til alle danskerne. 

"Sådan som vi kan se det politiske landskab, og når vi er ude og besøge virksomheder og institutioner, så er der rigtig mange, som er optaget af Venstre. Der er rigtig mange helt almindelige danskere, som interesserer sig for partiet Venstre. Og det har vi selvfølgelig også lagt til grund for valg af logo og farver," siger Claus Søgaard-Richter.

Venstre har allerede så småt taget det nye logo i brug. Det er lavet i samarbejde med partiets faste reklamebureau, Hjaltelin Stahl.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Claus Richter

Adm. direktør, Diabetesforeningen
cand.scient.adm. (Aalborg Uni. 1998)

0:000:00