Ny undersøgelse: Stort uudnyttet potentiale for turistvirksomheder i at arbejde med frivillige

Ikke kun filantropiske aktører kan have gavn af frivillige, men de kan også skabe stor værdi for virksomheder. Ikke som gratis arbejdskraft, men for de frivillige selv og for virksomhedernes kunder. Og på andre parametre end bundlinjen. Til gengæld skal virksomhederne vide, at det kræver investering at kunne høste frugterne af frivillig-ressourcen.

Ulla Lund (tv) sammen med tidligere kollega, Susanne Hyldborg Jensen.
Ulla Lund (tv) sammen med tidligere kollega, Susanne Hyldborg Jensen.Foto: Per Bille
Gitte Skotby-Young Ballenstedt

Det er velkendt, at frivillige skaber stor værdi – både menneskelig og nogen vil også mene økonomisk – inden for det frivillige sociale område. 

Måske knap så velkendt er det, at frivillige også kan være til stor gavn for kommercielle virksomheder, vel at mærke uden at det betyder, at frivillige og gratis arbejdskraft på nogen måde kan erstatte lønnet og ansat personale.  

Overordnet siger vi, at de opgaver vi formidler til frivillige, ikke må tage arbejdet fra nogen, og så skal det give mening for de frivillige selv

Ulla Lund
Frivilligchef i VisitAarhus









0:000:00