Dårlig økonomi, et manglende oprør og gamle murere: Her er 3 centrale pointer fra debat om inklusion

Der blev raset ud over manglende finansiering, men en folkemødedebat i Altingets Gård om inklusion i folkeskolen endte med en række løsningsforslag, der kan bidrage til at løse opgaven i landets folkeskoler. Blandt andet foreslår Rådet for Børns Læring, at der skal arbejdes for at få flere frivillige ind og hjælpe til med inklusionen i klasseværelserne.

Foto: Arthur Cammelbeeck/Altinget
Simon Lessel

Økonomien er en af hovedårsagerne til, at folkeskolen ikke er lykkedes med inklusionsopgaven, men flere initiativer, der kan medvirke til at løse opgaven, ligger lige for.

Sådan kan folkemødedebatten om udfordringerne med inklusionsopgaven fredag i Altingets gård kort sagt opsummeres.

Altinget Børn fulgte debatten og giver dig her tre centrale pointer fra debatten.

Altinget logoUddannelse
Vil du læse artiklen?
Med adgang til Altinget uddannelse kommer du i dybden med Danmarks største politiske redaktion.
Læs mere om priser og abonnementsbetingelser her
0:000:00