Om  
Lars Grafström

Altinget Sverige får ny kommerciel chef

Altinget Sverige styrker sit kommercielle fokus og ansætter Lars Grafström som chef for abonnementsafdelingen, annonceafdelingen og netværksvirksomheden.

Foto: Altinget
Claudia Steenhard

Altinget Sverige er i en ekspansiv fase, og tager nu næste skridt ved at ansætte Lars Grafström som ny kommerciel chef på kontoret i Gamla Stan i Stockholm.

Lars Grafström kommer fra en stilling som kommerciel direktør hos Alma Talent og træder ind i en nyoprettet stilling hos Altinget Sverige.

"Kompetencer fra øverste hylde"
"Med Lars Grafström ombord som kommerciel chef får vi kompetencer fra den øverste hylde, så vi kan få endnu flere læsere og kunder til vores digitale nichemedier," siger Christoph Nørgaard, der er administrerende direktør for Altinget.

Lars Grafström er stifter af og tidligere direktør for tidsskriftet Fokus, mangeårigt, tidligere bestyrelsesmedlem for Sveriges Tidskrifter og har blandt andet også arbejdet for MTG-koncernen.

"Jeg ser virkelig frem til at arbejde med Altinget, som dagligt leverer journalistik på allerhøjeste niveau, og som besidder et troværdigt varemærke. Dette i kombination med en kommerciel interessant læserskare, gør det til en spændende opgave, og jeg håber sammen med et allerede stærkt team at kunne tilføre noget til Altingets udviklingsrejse," siger Lars Grafström.

Altinget har leveret neutral og politisk uafhængig nyhedsdækning i Danmark siden 2000. Altinget Sverige blev lanceret i 2014 og udgiver i dag ni nichenyhedsbreve på forskellige politiske områder. Altinget Sverige driver også en række politiske netværk primært i Stockholm, men også i Skåne, og arrangerer ligeledes kurser.

"I løbet af mit lidt over et år hos Altinget har vi fået flere læsere, næsten fordoblet trafikken, åbnet nye politikområder og givet sitet en make-over. Nu skal vi også udvikle det kommercielle arbejde, og jeg er glad for at få en så erfaren kollega at gøre det sammen med," siger Sanna Rayman, der er chefredaktør på Altinget i Stockholm.

Skærpet kommerciel aktivitet
Med rekrutteringen af Lars Grafström skærper Altinget Sverige sin kommercielle virksomhed. Abonnementsafdelingen, annonceafdelingen og netværksvirksomheden får dermed en chef på plads i Sverige.  

"Under det forgange år har vi lanceret en ambitiøs investeringsplan, hvor vi blandt andet har investeret i et digitalt re-design, flere medier og flere journalister. Nu går vi videre for at få fart på tilvæksten og bygge et førende politisk mediehus," afslutter Christoph Nørgaard.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Lars Grafström

Kommerciel direktør, Altinget Sverige

0:000:00