Videregående uddannelse og almen dannelse er blevet til en slagmark for misforstået værdipolitik, landdistriktsstøtte, eksperimenter og ideologiske omfordelinger – frem for forbedringer og investeringer i vores unge, skriver Martin Lidegaard (R) og Lisbeth Lintz Christensen.
Hvis man gør SU’en mere lånebaseret, og begrænser den til normeret tid, vil det ikke alene gå ud over den enkelte unge. Det vil spærre døren for, at arbejdsgivere kan få de mest talentfulde medarbejdere, skriver HK.
DEBAT: En politisk haglbyge af besparelser har i årevis ramt AMU-systemet. Regeringen må sætte gang i investeringerne for at vise, at den vil bekæmpe den stigende ulighed, skriver AMU-formænd.
DEBAT: Uddannelsernes byplaceringer og virksomhedernes manglende erfaring med at ansætte akademikere er en udfordring for nyuddannedes jobmuligheder. Nyuddannede og virksomheder mangler viden om hinanden, skriver Lars Qvistgaard.
Toggle ads