Om  
Marius Zachariasen
Christoph Nørgaard
Veslemøy Hedvig Østrem

Altinget har fundet kommerciel direktør til Norge

Marius Zachariasen bliver kommerciel direktør i Altingets norske afdeling, hvor det nye lederteam nu er på plads.

"Med mit kendskab til markedet er jeg overbevist om, at der er behov for en seriøs politisk avis som Altinget. Redaktørstyrede medier, som går i dybden og har stor troværdighed er noget, norske læsere og organisationer efterspørger," siger Marius Zachariasen, ny kommerciel direktør for Altinget.no i Oslo.
"Med mit kendskab til markedet er jeg overbevist om, at der er behov for en seriøs politisk avis som Altinget. Redaktørstyrede medier, som går i dybden og har stor troværdighed er noget, norske læsere og organisationer efterspørger," siger Marius Zachariasen, ny kommerciel direktør for Altinget.no i Oslo.Foto: Altinget
Redaktionen

Chefredaktøren blev fundet i februar, og nu har Altinget også fundet den kommercielle direktør, der skal lede åbningen af mediet i Norge senere på året. Det er Marius Zachariasen, der sammen med chefredaktør Veslemøy Østrem skal stå i spidsen for den norske afdeling af Altinget.

”Det er virkelig meningsfuldt at få lov at være med til at opbygge en ny og seriøs aktør på det norske mediemarked. Med mit kendskab til markedet er jeg overbevist om, at der er behov for en seriøs politisk avis som Altinget. Redaktørstyrede medier, som går i dybden og har stor troværdighed er noget, norske læsere og organisationer efterspørger,” siger Marius Zachariasen.

Han kommer fra en rolle som markedsdirektør i First Hotels og har tidligere erfaring fra blandt andet mediekoncernen Schibsted og reklamebureauet McCann.

”Jeg vender tilbage til mediebranchen for at bidrage til at styrke den demokratiske samtale. Innovative og redaktørstyrede medier om politik med Altingets neutrale udgangspunkt findes ikke i det norske medielandskab i dag,” siger Zachariasen.

En værktøjskasse fra øverste hylde

Administrerende direktør i ejerselskabet Alrow Media Christoph Nørgaard mener, at Zachariasen har den perfekte profil for at kunne bygge et kommercielt fundament for Altinget i Norge.

”Marius besidder en kommerciel værktøjskasse fra øverste hylde. Vi er glade for at have fået sådan en kapacitet ombord. Nu glæder vi os til, at vores norske drøm snart bliver til virkelighed,” siger han.

”Marius har lederegenskaber, der flugter med vores værdier, og det er vigtigt for at vi kan skabe en attraktiv arbejdsplads i Norge,” tilføjer han.

Den tiltrædende chefredaktør i Norge, Veslemøy Østrem, glæder sig til at arbejde sammen med Marius Zachariasen. 

”Jeg kender ham som en virkelig dygtig og engageret leder. Hvis vi skal lykkes med at skabe noget helt nyt i Norge, er det afgørende med en makker af hans kaliber, der deler Altingets vision,” siger Østrem.

Altinget Norge bliver bygget op på samme måde som Altinget i Danmark og Sverige med politiske nyheder indenfor en række nicheområder. Fra åbningen i efteråret 2022 vil Altinget bestå af mindst fem forskellige nichemedier. Den nye lederduo går nu i gang med at rekruttere både redaktionelle og kommercielle medarbejdere til avisens norske hovedkontor i centrum af Oslo.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Marius Zachariasen

Kommerciel direktør, Altinget.no
BA (Griffith Uni. 2000)

Christoph Nørgaard

Adm. direktør, Alrow Media
M.sc. i international business (Aarhus Uni.)

Veslemøy Hedvig Østrem

Chefredaktør, Altinget.no
journalist (Norges Journalisthøgskole 1994), BA i journalistisk (Universitetet i Oslo 1994)

0:000:00