Om  
Morten Langager

Ny adm. direktør er på plads hos Danske Medier

Morten Langager bliver ny chef for Danske Medier, når Ebbe Dal stopper.

Julie Arnfred Bojesen

Danske Medier, de private mediers brancheorganisation, har fundet deres nye administrerende direktør i Morten Langager.

Det skriver MediaWatch.

Morten Langager har indtil nu været direktør for kommunikation og marketing i landets største IT-virksomhed, KMD. 

Danske medier har været på jagt efter en ny direktør, efter Ebbe Dal for fire måneder siden annoncerede sin tilbagetrækning til pensionstilværelsen efter 25 år på posten. 

Den nye administrerende direktør er 46 år gammel og uddannet journalist. Under ansættelsesforløbet er der blevet lagt vægt på hans erfaring med digital transformation fra IT-branchen samt arbejde med digital transformation, erhvervsliv og interesseorganisationer.

Morten Langager har tidligere været kommunikationschef og politisk rådgiver for Lene Espersen i Justitsministeriet, Økonomi- og Erhvervsministeriet og Udenrigsministeriet.

Bestyrelsesformand for Danske Medier samt administrerende direktør i JP/Politikens Hus Stig Ørskov er sikker på, at valget af brancheorganisationens nye direktør er det rigtige i en tid med digital omstilling og stigende konkurrence:

"Hans meritter på de områder er second to none, og da han ovenikøbet har en stærk publicistisk forståelse og også har arbejdet med analyse, har vi vi fundet det perfekte match til de kriterier, vi har stillet op," siger Stig Ørskov til MediaWatch.

Morten Langager overtager direktørposten 1. juni, når Ebbe Dal på pension.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Morten Langager

Direktør, Dansk Erhverv
journalist (DJH 1999), BA i offentlig administration (Roskilde Uni. 1995)

0:000:00