Geelmuyden Kiese ud af 2017 med vækst og overskud

REGNSKAB: Endnu et kommunikationsbureau aflægger årsregnskab med fremgang, selv om det ikke er så flot som konkurrenternes.

Foto: https://gknordic.com/dk/
Rasmus Nielsen

Det norske kommunikationsbureau Geelmuyden Kieses danske selskab kom ud af 2017 med 22 procent vækst i omsætningen, hvor det også lykkedes at vende et underskud på cirka 1,5 millioner kroner i 2016 til et overskud før skat på cirka 1,5 millioner i 2017. Udbyttet er en million kroner.

Selskabet, der offentliggør sin kundeliste, hvoraf det fremgår, at det både arbejder for Google og Kulturministeriet, ønsker slet og ret at flytte magt for sine kunder:

"Geelmuyden Kiese er et full service-kommunikationsbureau, der hjælper vores kunder med at flytte magt. Politisk magt, finansiel magt, markedsmagt, mediemagt og ledermagt," hedder det i ledelsesberetningen.

Kernen i firmaets "forretning er analyse, strategi, kreativitet og eksekvering inden for vores tre forretningsområder, der er public affairs, corporate communications og brand communications."

Direktør er Janna Alexandra Sundewall, som også sidder i bestyrelsen sammen med ejeren, Hans Geelmuyden, og Nina Tjeldflaat. Benny Damsgaard er direktør for PA-afdelingen.

Selv om nettoomsætningen på et år gik frem fra 36 millioner kroner til 40,1 millioner, er regnskabet ikke ikke helt så flot som for de andre danske public affairs-selskaber, Altinget har omtalt på det seneste.

Geelmuyden Kiese beskæftiger 36 fuldtidsmedarbejdere – en fremgang på én.

Politik har aldrig været vigtigere

Få GRATIS nyheder fra Danmarks største politiske redaktion

Omtalte personer

Benny Damsgaard

Partner og director, conXus Public Affairs, politisk kommentator, ekstern lektor, Københavns Uni., fhv. kommunikationschef, Konservative
cand.scient.pol. (Københavns Uni. 2005)

0:000:00