Annoncørbetalt indhold

Digitale løsninger vil kunne styrke organisationssammenhængen i erhvervslivet

Mens platforme og andre digitale teknologier udvikler sig, er der et stadigt stigende fokus på, hvad diverse løsninger kan gøre for erhvervslivet. Digitale løsninger spiller allerede en stor rolle og bliver integreret i voksende tempo på tværs af industrier, både med fokus på, hvordan services kan lettere leveres, men også om det kan gøre mere for effektiviteten på kontorgangene, eller andre steder medarbejderne er aktive. Med et marked som allerede er aktivt, er det ikke usandsynligt, at du selv vil opleve at se mere af din arbejdsdag blive digitaliseret i den nærmeste fremtid.

Foto: Intembus
Intempus

Digitale løsninger kan afbøde friktion i det administrative
I de fleste virksomheder bliver der omfordelt mange dokumenter. Men takket være digitale løsninger, kan det, man plejede at kalde papirarbejde, mere aktuelt kendetegnes ved mails og filer i dag. Kontrakter, timesedlen, eller lagerstatussen kan alle gøres hurtigere og mere optimalt. Det gør også, at omfordelingen af viden lettere, da medarbejderne hurtigere kan udfylde deres dokumentation og sende det videre i det interne IT-system, fremfor at skulle tage på en anden medarbejders tid. Digitale løsninger minimerer friktionen mellem medarbejder og i sidste ende også kunder og forbrugere.

Merværdi til både erhvervslivet og forbrugerne
Hvad der bliver optimeret internt vil over tid gøre det lettere for serviceudbyderne. Hvis behandlingen af den interne kommunikation og koordinering kommer op i tempo, kan behandlingen af kundesager også, både i og med at medarbejdere har mere tid, men også ved at lave lignende indsats for at digitalisere systemerne, de bruger til at være i kontakt og behandle kundernes sager.

Webshops og online-konsultationer er det mest aktuelle at se på her, da de direkte forandrer klassiske forretningsformer med kundemøder, men mere vil være på vej, som teknologi kommer til og bliver bedre og bedre. Som erhvervslivets aktiviteter digitaliseres, løftes der dog spørgsmål om sikkerhed.

Det offentligt skal på banen og deltage i rammesætningen
Hvis samfundet bliver mere digitalt, vil erhvervslivet følge med. Det samme gælder det offentlige, fordi det forventes, at borgere vil have samme gnidningsfri møde med offentlige institutioner, som de har med privatlivets. Initiativer er undervejs, f.eks. i sundhedsvæsnet, hvor der er større fokus på forbedret digital sikkerhed. Tingene kan gå stærkt og uanset parten, der digitaliserer sig, skal der være fokus på at overgangen til digitale berøringsflader imødekommer brugerne, i en hastighed de kan følge med i. Visse ydelser kan kun udføres udenfor de digitale rammer.

Digitale løsninger har potentiale til at styrke behandlingsflader på tværs af samfundsområder . Spørgsmålet bliver, hvilken hastighed det skal gå i. Historier om ældre, der ikke kan følge med digitaliseringen, står i kontrast til den yngre befolkningsgruppe, der sagtens kan benytte sig af det.









0:000:00