DEBAT: Ranglister over skoler bygger ikke på karakterer, men på den såkaldte skoleeffekt. Skoleeffekten er imidlertid udtryk for en tvivlsom fortolkning af de statistiske data, skriver Peter Allerup, professor i pædagogisk sociologi.
DEBAT: Kortere skoledage og medvind på cykelstierne. De to løfter klinger lige hult, for kommunalpolitikerne kan ikke selv forkorte de lange skoledage. Det skriver Skole og Forældre, der vil have byrådene til at fokusere på det, de rent faktisk har mulighed for at ændre.
DEBAT: Vi må ikke glemme betydningen af skolens fællesskaber i iveren efter at optimere den enkeltes læreproces, skriver Andreas Rasch-Christensen, forsknings- og udviklingschef, VIA.
DEBAT: Vi skal fortælle den gode historie om folkeskolen, for den klarer sig godt. Når forældre vælger folkeskolen fra, skyldes det hverken skolereformen eller manglende resultater, skriver Mette With Hagensen, landsformand i Skole og Forældre.
Toggle ads